هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT

کاشت مو یکی از بهترین روش های درمانی برای رفع مشکلات ناشی از ریزش مو و طاسی است. اما دغدغه انتخاب روش مناسب کاشت مو یکی از درگیری های ذهنی زیباجویان است. در این مقاله با مقایسه دو روش رایج و محبوب کاشت مو و بررسی تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT در زمینه انتخاب روش مناسب کاشت مو به شما کمک خواهیم کرد.

افراد زیادی با مشکلات ناشی از ریزش مو که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود، مواجه هستند. برای درمان مشکلات ناشی از ریزش مو روش های کاشت مو زیادی ارائه می شود که روش های کاشت مو FIT و SUT نمونه هایی از این روش ها هستند.

آشنایی با کاشت مو به روش FIT

کاشت مو FIT یا جداسازی واحد فولیکولی، یکی از روش های رایج برای کاشت مو در کیلینیک های زیبایی است.

در این روش فولیکول های مو به صورت جداگانه یا تکی از ناحیه اهداکننده (معمولاً پشت و کناره های مو) برداشت می شوند و در نقاط گیرنده کاشته می شوند.

این روش کاشت مو نیز همانند روش کاشت مو FUE با پانچ های دستی انجام می شود، بنابراین احتمال آسیب دیدن به فولیکول ها وجود خواهد داشت.

تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT

برخلاف روش FUT که اسکار خطی ایجاد می کند کاشت مو به روش FIT به دلیل برداشت تک به تک فولیکول ها خبری از زخم، جراحی و بخیه نخواهد بود. بنابراین روش کاشت مو FIT در گروه روش های کاشت مو کم تهاجمی قرار می گیرد.

تعداد فولیکول های برداشت شده در روش FIT خیلی زیاد نیست (1500_4500 فولیکول) و اگر تعداد فولیکول های موردنیاز در یک جلسه تأمین نشود بسته به صلاحدید پزشک باید در چندین جلسه انجام شود.

این نوع از کاشت مو برای ریزش مو و طاسی خفیف تا متوسط و کسانی که مو کوتاهی دارند مناسب است.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو به روش ترکیبی با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مزایای روش FIT

  • روش FIT کم تهاجمی است.
  • در این روش اسکار ایجاد نمی شود، پس می توانید ب راحتی موهای خود را کوتاه نگه دارید.
  • دوران نقاهت کوتاه و آسان است.
  • نتایج حاصل از کاشت مو به روش FIT طبیعی است.
  • روش‌ FIT روشی مقرون به صرفه برای کاشت مو است.
  • در کاشت مو به روش FIT لزومی به تراشیدن کل سر نیست. به همین دلیل این نوع از کاشت برای زنان نیز بسیار مناسب است.

آشنایی با کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است که با دستگاه های اتوماتیک پیشرفته انجام می شود. اصلی ترین تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT نیز وجود دستگاه های پیشرفته تر در روش SUT است.

روش کاشت مو SUT برخلاف روش FIT که با پانچ دستی فولیکول های مو برداشت می شود، برداشت فولیکول ها را با پانچ لیزری انجام می دهد. سپس فولیکول های برداشت شده فریز می شوند. در نتیجه در روش کاشت مو SUT درصد آسیب دیدن به فولیکول ها صفر است.

در این روش در یک جلسه حداقل 10000 فولیکول مو  برداشت و کاشت می شود.

این روش برای کسانی که طاسی وسیعی دارند و برای کاشت مو تعداد زیادی فولیکول نیاز دارند بسیار مناسب است.

تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT

مزایای روش SUT

  • SUTروش غیرتهاجمی کاشت مو است.
  • در این روش خبری از بخیه و اسکار نخواهد بود.
  • کاشت مو به روش SUT توسط دستگاه های اتوماتیک زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود.
  • در روش SUT در مقایسه با روش های دیگر کاشت مو تا سه برابر بیشتر فولیکول برداشت می شود (تا 14000 فولیکول مو را می توان پیوند زد).
  • سرعت انجام کاشت مو در روش SUT بسیار بالا است.
  • دوره نقاهت نیز در این روش کوتاه است. در کمترین زمان ممکن می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.
  • نتایج حاصل از کاشت مو به روش SUT طبیعی تر است و ظرافت بیشتری دارد.

تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT

امروزه از روش های زیادی بسته به ویژگی های فردی زیباجویان برای کاشت مو استفاده می شود.  هریک از روش های کاشت مو مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و نتایج متفاوتی را ایجاد می کنند. بنابراین بین این روش ها تفاوت هایی وجود دارد.

اولین تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT در مرحله برداشت فولیکول های مو است. در روش FIT برداشت فولیکول ها به صورت دستی و با پانچ های مخصوص انجام می شود. در صورتی که در روش SUT برداشت فولیکول های مو با دستگاه های پیشرفته و با پانچ لیزری انجام می شود.

تعداد فولیکول های برداشت شده در روش SUT تا سه برابر بیشتر از روش FIT و روش های دیگر کاشت مو است.

به دلیل وجود دستگاه ها اتوماتیک پیشرفته در روش کاشت مو SUT، نتایج کاشت مو در این روش در مقایسه با روش FIT طبیعی تر و ظریف تر است. خط رویش مو نیز در روش SUT طبیعی تر خواهد بود.

تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT

تفاوت دیگر کاشت مو به روش FIT و SUT در تراکم مو است. در روش SUT فولیکول های بیشتری در یک جلسه برداشت می شود. درنتیجه تراکم مو بیشتر خواهد بود.

روش SUT در یک جلسه به اتمام می رسد، اما روش FIT ممکن است در چندین جلسه انجام شود.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو به روش micro sut با کارشناسان ما در ارتباط باشید

تفاوت هزینه در کاشت مو به روش FIT و SUT به دلیل دستگاه های پیشرفته تر است. پانچ های لیزری مورد استفاده در روش SUT به مراتب هزینه های بیشتری را نسبت به پانچ های دستی در روش FIT ایجاد می کنند.

روش FIT برای کسانی که طاسی و ریزش خفیف تا متوسط دارند مناسب تر و مقرون به صرفه تر است.

کدام یک از روش های کاشت مو FIT و SUT بهتر است؟

همانطور که گفتیم هر یک از روش های کاشت مو مزایا و نتایج منحصر به خودشان را ایجاد می کنند. بین این روش ها نیز تفاوت هایی وجود دارد. تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اما برای انجام کاشت مو باید کاندید مناسبی برای آن روش باشید، به همین دلیل ابتدا مشاوره ها و بررسی های لازم انجام می شود تا روش مناسب برای هر فرد مشخص شود.

تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT

درنتیجه نمی توان یک روش به خصوص از کاشت مو را روش بهتری دانست. بسته به شرایط اگر به عنوان مثال طاسی وسیعی دارید و در یک جلسه می خواهید به نتیجه و تراکم دلخواه برسید می توانید از روش کاشت مو SUT نتیجه خوبی بگیرید. ولی برای کسانی که طاسی خفیف تا متوسط دارند و به دنبال روشی مناسب و مقرون به صرفه هستند روش FIT می تواند گزینه خوبی باشد یا برای کاشت مو خانم ها زیرا در این روش الزامی به کوتاه کردن موها وجود ندارد.

مقالات مرتبط با کاشت مو

کاشت مو به روش sut bht

تغذیه بعد از کاشت مو

مراحل کاشت مو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجهزترین کلینیک کاشت مو - سی آی پی - CIP