هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

تفاوت کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE

امروزه کاشت مو به روش های متعددی انجام می شود، که بین آنها تفاوت هایی وجود دارد. کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE از رایج ترین روش های کاشت مو هستند که شاید این روش ها را به اشتباه یکسان بدانید. در صورتی که تفاوت های محسوسی بین کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE وجود دارد. در ادامه به بررسی تفاوت بین کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE پرداخته ایم.

ریزش و طاسی مو از مشکلاتی است که امروزه افراد زیادی را درگیر خود کرده است. افرادی که از ریزش مو رنج می برند به دنبال روش هایی برای درمان مشکل خود هستند. کاشت مو یکی از بهترین روش های درمانی است که به این افراد پیشنهاد می شود.

کاشت مو از هفتاد سال گذشته روند پیشرفت خوبی داشته و با تکنیک های مختلفی انجام می شود.

تفاوت کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE

آشنایی با کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT از اولین روش هایی است که برای ایجاد نتایج طبیعی تر کاشت مو در دهه 1940 ابداع شد و به سرعت به استانداردی برای کاشت مو تبدیل شد.

در این روش فولیکول های مو به صورت نواری باریک از بانک مو بیمار که معمولاً پشت سر است، برداشت می شود. سپس در نقاط طاس مو در جلو سر کاشت می شود.

روش کاشت مو FUT برای کسانی که طاسی وسیعی دارند و به فولیکول های زیادی نیاز دارند مناسب است.

اما به دلیل اینکه برداشت فولیکول ها به صورت نواری برداشت می شود، اسکار خطی ایجاد خواهد شد. اسکار خطی ایجاد شده در این روش شاید برای برخی از زیباجویان چندان خوشایند نباشد.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت کاشت مو به روش FIT و SUT
با کارشناسان ما در ارتباط باشید

آشنایی با کاشت مو به روش FUE

همانطور که گفتیم کاشت مو پیشرفت زیادی داشته و روش های مختلفی برای این کار ارائه شده است.

یکی از روش هایی که برای کاشت مو معرفی شد، روش کاشت مو FUE یا استخراج واحد فولیکولی است. این روش یکی از رایج ترین روش های کاشت مو است که در کلینیک ها انجام می شود.

در کاشت مو به روش FUE فولیکول های مو از بانک مو بیمار با پانچ دستی مخصوص به صورت تک به تک و منفرد برداشت می شوند.

در نتیجه اسکار خطی حاصل از روش FUT در این روش وجود نخواهد داشت. اما در اثر برداشت فولیکول های مو اسکار های کوچک و پراکنده ایجاد می شود.

همچنین به دلیل برداشت منفرد فولیکول ها نتایج کاشت مو طبیعی تر و موها ضخیم تر هستند.

تفاوت کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE

تفاوت کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE

متداول ترین روش های کاشت مو در ایران روش های کاشت مو FUT  و FUE هستند. شاید بهتر باشد پس از آشنایی با این روش ها تفاوت هایی که وجود دارد را نیز بررسی کنید.

  • اصلی ترین تفاوت روش های مختلف کاشت مو، در مرحله برداشت فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده است. همین تفاوت در کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE نیز وجود دارد.

در روش کاشت مو FUT فولیکول های مو به صورت نواری برداشت می شوند اما در روش FUE فولیکول ها به صورت تکی برداشت می شوند.

  • همانطور که گفته شد در روش FUT فولیکول ها به صورت نواری برداشت می شوند و پس از انجام کاشت مو اسکار خطی ایجاد می شود. اما در روش FUE چون فولیکول ها به صورت منفرد برداشت می شوند اسکار کمتری ایجاد می شود که این اسکارها نامحسوس هستند. پس روش FUE برای کسانی که حساس تر هستند و موهای خود را کوتاه می کنند، مناسب تر است.
  • در روش FUT نوار فولیکول های برداشت شده را می توان در استریو میکروسکوب بررسی کرد و فولیکول های باکیفیت را جدا نمود. در نتیجه کیفیت فولیکول ها در این روش بالاتر است.
  • از آنجایی که فولیکول ها در روش FUT به صورت نواری و یک مرتبه برداشت می شوند، پس این روش در مقایسه با روش FUE سریع تر است.
  • تفاوت بعدی تفاوت کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE در تهاجمی بودن روش است. روش کاشت مو FUE کمتر تهاجمی است و نیازی به بخیه زدن و مراجعه مجدد به پزشک برای کشیدن بخیه ها نیست.
  • روند بهبودی در روش FUE سریع تر است و دوره نقاهت کوتاه تر و آسان تر خواهد بود.
  • بانک مو در روش FUT ناحیه پشت مو و کناره ها است که به دلیل بیشتر بودن فولیکول ها برای افراد با طاسی وسیع مناسب است. درحالی که کاشت مو به روش FUE برای کسانی مناسب است که به فولیکول های کمتری نیاز دارند، مناسب تر است زیرا تعداد فولیکول های برداشت شده نسبت به روش FUT کمتر است و از نواحی مختلف سر برداشت می شوند.
  • در روش FUE در صورت نیاز برای برداشت فولیکول ها می توان از قسمت های دیگر بدن کمک گرفت، اما در روش FUT بانک مو محدود به پشت سر و کناره ها است.
  • در روش FUE از آنجایی که فولیکول ها به صورت مستقیم از ناحیه اهداکننده برداشت می شوند پس درصد آسیب دیدگی به فولیکول ها بیشتر خواهد بود.
  • کاشت مو به روش FUE ظرافت و دقت بالاتری دارند اما به همین دلیل حضور متخصصان باتجربه را ضروری تر می کند.
  • اگر بخواهیم تفاوت کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE از نظر هزینه بررسی کنیم، روش FUE به دلیل زمان بر بودن و نتایج طبیعی تر هزینه بیشتری خواهد داشت.

تفاوت کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FUE

کدام یک از روش های کاشت مو FUT و FUE بهتر است؟

برای انتخاب بهترین روش کاشت مو برای زیباجویان باید شرایط فردی آنها بررسی شود. پس از بررسی الگو ریزش مو و نوع طاسی، بانک مو، تعداد فولیکول های مورد نیاز و هزینه ها در جلسات مشاوره روش مناسب برای کاشت مو انتخاب می شود. پس به صورت مستقیم نمی توان گفت کدام روش کاشت مو بهتر است.

همانطور که گفتیم اگر شما طاسی وسیعی در سر خود دارید و فولیکول های زیادی باید برداشت شود، بهتر است از روش کاشت مو FUT استفاده کنید.

اما اگر روی نتایج حساس هستید و موهای خود را کوتاه می کنید، بهتر است کاشت مو به روش FUE را انتخاب کنید.

در آخر اگر از روش FUT برای کاشت مو استفاده کرده اید و به تراکم دلخواه نرسیده اید و مجدداً می خواهید کاشت مو را انجام دهید باید از کاشت مو به روش FUE کمک بگیرید.

اگر زیباجو بخواهد از مزایای روش های گفته شده به طور همزمان بهره بگیرد می تواند کاشت مو به روش ترکیبی که ترکیبی از روش های FUT و FUE است را انتخاب کند.

مقالات مرتبط با کاشت مو

کاشت مو به روش super sut

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش ترکیبی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجهزترین کلینیک کاشت مو - سی آی پی - CIP