هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

دلیل چربی سر بعد از کاشت مو

چربی سر بعد از کاشت مو مشکل شایعی است که برای برخی از افراد ایجاد می شود. دلایل بروز این مشکل را بررسی می کنیم.

کاشت مو ، از عمل های زیبایی متداولی است که تأثیر زیادی در تغییر چهره ی افراد دارد و چهره ی افراد را زیباتر و جوان تر می کند. این عمل همانند اغلب عمل های زیبایی دارای یک سری عوارض زودگذر و سطحی است. یکی از این عوارض ، چرب شدن پوست سر است.

البته به این مسئله اشاره کنیم که بروز عوارض در تمامی افراد مشابه نبوده و هر فردی ممکن است عوارض مختلفی را تجربه نموده و یا اینکه هیچ عارضه ای را مشاهده نکند. به طور کلی ، عوارض سطحی و زودگذر بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

اما با انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو مردان در تهران می توانید عمل کاشت مو را به بهترین صورت انجام داده و از بروز بسیاری از عوارض ناشی از کاشت مو پیشگیری کنید.

اصلی ترین علل چربی سر بعد از کاشت مو

این مشکل می تواند چندین دلیل داشته باشد :

دلیل چربی سر بعد از کاشت مو

بهبود فرآیند لانه گزینی موهای جدید

چربی پوست سر موجب می شود که پس از عمل کاشت ، خاصیت کشسانی پوست از بین نرود. حفظ خاصیت کشسانی سر موجب می شود که لانه گزینی موهای تازه تسریع یافته و این فرآیند به نحو بهتری انجام شود. بنابراین چربی پوست سر را نمی توان یک عارضه بد دانست و می توان آن را به فال نیک گرفت.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو به روش sut bht با کارشناسان ما در ارتباط باشید

ایجاد دلمه بر روی موهای سر

همانگونه که احتمالاً می دانید هر یک از فولیکول های مو حاوی دست کم یک غده چربی در پیرامون خود می باشد. بعد از عمل پیوند ، دلمه هایی در محل پیوند ایجاد می شود که مانع از هوا خوردن پوست می شود. در نتیجه ، یک لایه نازک چربی بر روی پوست سر تشکیل می شود و تا مدتی باقی خواهند ماند.

ورم ناشی از کاشت مو ، دلیل چربی سر بعد از کاشت مو

چربی مثل یک کمربند محافظتی می تواند از پوست سر مراقبت کند. سر به علت تزریق سرم پس از عمل پیوند مو ، با اندکی تورم مواجه بوده و به منظور مراقبت از خود به ترشح چربی اقدام می کند. البته مقدار این ترشح زیاد نبوده و تنها در حدی است که از سر محافظت نماید.

نیاز به چربی سر برای بهبود سریعتر سر

برای اینکه احتمال موفقیت عمل کاشت مو بیشتر باشد ، نیاز به جذب مواد معدنی و ویتامینی است. پروتئین ، روی ، ویتامین سی ، بیوتن ، ویتامین B12 و … از جمله مواد موردنیاز می باشند. همچنین سر به مقداری چربی نیازمند است. چربی می تواند به بهبود سر پس از کاشت مو کمک زیادی کند. لذا نباید از وجود چربی سر بعد از کاشت مو گلایه مند بود. زیرا این چربی می تواند مفید باشد.

ایجاد چربی بر روی پوست به دلیل خودداری از شستن سر در روزهای ابتدایی پس از عمل

یکی از مراقبت های بعد از عمل کاشت مو ، خودداری از شستن موها در روزهایی ابتدایی پس از عمل است. این مدت با توجه به نوع روش کاشت مو و نظر پزشک متفاوت خواهد بود. این احتمال وجود دارد که پزشک تا 24 ساعت شما را از شستن سر منع کند و یا اینکه 72 ساعت شما را از شستن سر منع کند.

طبیعی است که نشستن سر موجب چرب شدن سر می شود و شما را اندکی کلافه می کند. حتی ممکن است احساس خارش در محل پوست سر داشته باشید. با شستن سر این مشکل برطرف شده و چربی ایجاد شده از بین می رود. البته زمان شستن سر را به همان زمان توصیه شده از سوی پزشک محول کنید.

دلیل چربی سر بعد از کاشت مو

راهکارهای برطرف نمودن چربی سر

اگر می خواهید تا حد ممکن از چربی سر بعد از کاشت مو نجات پیدا کنید باید موارد زیر را رعایت کنید :

1 – از قرارگیری در محیط های آلوده و کثیف خودداری نمایید. بهتر است در روزهای ابتدایی عمل در محیطی قرار بگیرید که خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد و دمای متعادلی داشته باشد. به ویژه گرمای شدید موجب می شود که سر عرق کرده و زود چرب شود. آلودگی و غبار در چرب شدن سر اثرگذار است.

2 – به توصیه های ارائه شده از سوی پزشک توجه کنید. آیا می دانستید که شستشوی زیاد موهای سر بر خلاف انتظار شما ، سبب افزایش ترشح چربی سر می گردد ؟ بنابراین از زیاد شستن موها خودداری کنید. نکته مهم دیگری که باید درنظر داشته باشید ، نحوه ی درست شستشوی سر است که باید به گونه ای باشد که هم به فولیکول های مو آسیبی وارد نشود و هم آلودگی ها از بین بروند.

3 – از روغن های گیاهی استفاده نکنید. این روغن ها علاوه بر اینکه موجب چرب شدن سر پس از پیوند مو می شوند ، سبب آسیب رسیدن به فولیکول های مو می شوند. حتی از روغن های گیاهی اصل هم در هفته هایی ابتدایی پس از عمل استفاده نکنید.

4 – دست شما هر چند تمیز باشد باز هم می تواند سبب چرب شدن سر شود. بنابراین از دست زدن به موهای سر خودداری نمایید. این عمل ، آسیب دیدن فولیکول های مو را به دنبال خواهد داشت.

چندین سؤال درباره چربی سر بعد از کاشت مو

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو به روش میکرو FUE با کارشناسان ما در ارتباط باشید

با چرب شدن سر باید به پزشک مراجعه کنیم ؟ چربی سر تا حد کمی طبیعی بوده و نیاز به بررسی ندارد. اما اگر سر شما بیش از اندازه چرب است بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و نظر او را در این باره جویا شوید.

آیا چربی سر موجب ریزش مو می شود ؟ در صورتی که چربی سر زیاد باشد می تواند موجب ریزش مو شده و سر شما را خالی کند. البته این مسئله را باید بدانید که کمبود چربی موجب بروز اختلال در رشد موها می شود.

آیا چربی سر بعد از کاشت مو و تغذیه فرد با یکدیگر مرتبط هستند ؟ بهتر است پس از عمل کاشت مو از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی خودداری کنید. زیرا این غذاها موجب ترشح چربی و تعریق زیاد بدن می شوند که هر دو به فولیکول های مو آسیب وارد می کنند. میوه و سبزیجات و آب فراوان باید در برنامه غذایی شما به وفور وجود داشته باشند.

مقالات پیشنهادی

کاشت مو به روش میکروگرافت

پیوند مو به روش SUT

کاشت مو به روش FIT

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجهزترین کلینیک کاشت مو - سی آی پی - CIP