هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

مقایسه کاشت مو و مزوتراپی

کاشت مو و مزوتراپی ، از تکنیک های درمان ریزش مو هستند که هر یک با توجه به توصیه پزشک برای فردی مورد استفاده قرار می گیرند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو به روش میکرو FUE با کارشناسان ما در ارتباط باشید

درمان اساسی ریزش مو با تکنیک بی نظیر کاشت مو

کاشت مو از سالیان پیش برای درمان معضل کم مویی و طاسی مورد استفاده قرار می گرفت. این روش به تدریج تغییرات زیادی کرد و با پیشرفت های زیادی همراه شد. کاشت مو به طور معجزه آسایی مشکل کم مویی و طاسی شما را از بین برده و جوانی را دوباره به شما هدیه می کند.

کاشت مو را به طور خلاصه می توان انتقال فولیکول های مو از محل بانک مو به محل پیوند تعریف نمود. این کار با استفاده از تجهیزات ویژه و دقت بالایی انجام می شود و یک پروسه ی بسیار حساس است.

درمان کم مویی و طاسی شما در این روش با تکنیک های مختلفی شامل کاشت مو به روش FIT ، کاشت مو به روش FUT ، روش SUT ، روش ترکیبی ، روش میکروگرافت و … انجام می شود. اما برای درمان ریزش مو و کم مویی ، روش های دیگری وجود دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم.

مقایسه کاشت مو و مزوتراپی

آشنایی با مزوتراپی

کاشت مو و مزوتراپی ، هر دو از روش های مؤثر در درمان ریزش مو بوده که تفاوت هایی با هم دارند. در مزوتراپی ، کاشت مویی انجام نمی شود. در این روش با بهره گیری از سرنگ ، به تزریق مواد موردنیاز برای رشد و احیاء مو اقدام می شود. به بیان دیگر ، مواد مغذی و ویتامین های مختلف و مواد معدنی و … به پوست سر تزریق شده و زمینه رشد مجدد موها و تقویت موها فراهم می شود.

ماده ی مزوتراپی مو ، محلولی تحت عنوان کاکتیل یا کوکتل می باشد که حاوی داروهای اتساع دهنده عروق خونی است. محلول ذکر شده می تواند گردش خون را بهبود بخشیده و اثرات درمانی زیادی داشته باشد. این محلول حاوی ویتامین های مفید برای مو مانند ویتامین A ،  C، B5 و … می باشد. از مواد معدنی موجود در این محلول می توان به روی ، مس ، منیزیم و … اشاره نمود.

کاشت مو و مزوتراپی ، هر یک به شیوه مختلفی به رفع مشکل ریزش مو و کم مویی می پردازند. محلول مزوتراپی علاوه بر مواد معدنی و ویتامین ها ، دارای مواد دارویی مانند داروهای هورمونی و آمینواسیدها ، سیلیکون و … می باشد.

ترکیب این محلول ، با توجه به نظر پزشک تعیین می شود. ممکن است مواد ویتامینی و دارویی موجود در محلول هر فردی با یکدیگر متفاوت باشد. شاید فردی نیازی به دریافت داروهای هورمونی نداشته باشد. لذا محلول مزوتراپی می تواند حاوی مواد مختلفی باشد که بر اساس شرایط بیمار و نتایج آزمایشات او برای فرد در نظر گرفته می شود. مزوتراپی می تواند پس از کاشت مو به منظور تقویت موهای کاشته شده و کاهش عوارض ناشی از عمل به کار رود.

تفاوت های کاشت مو و مزوتراپی چیست ؟

پیوند مو می تواند به طور قطعی مشکل طاسی را از بین ببرد. در حالی که مزوتراپی این امکان را نداشته و برای درمان کچلی کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد. مزوتراپی را می توان در کنار پیوند مو برای کسب نتیجه ی بهتر از کاشت مورد استفاده قرار داد.

مزوتراپی به مراقبت های خاصی پس از عمل نیازی نداشته و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است. اما پیوند مو نیازمند رعایت مراقبت های خاصی قبل و بعد از عمل است. برخی از روش های پیوند مو از دوره نقاهت طولانی تری برخوردار بوده و برخی دیگر از دوره نقاهت کوتاهتری برخوردار می باشد. به طور مثال کاشت مو به روش SUT ، دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.

هزینه مزوتراپی بسیار کمتر از هزینه کاشت مو است. البته باید توجه داشت که کاشت مو یک نتیجه ی ماندگار و دائمی را به همراه خواهد داشت و مشکل کم مویی و طاسی را برای همیشه از بین می برد.

کاشت مو و مزوتراپی در تعداد جلسات مختلفی انجام می شود. کاشت مو در یک یا دو جلسه امکان پذیر است ، اما مزوتراپی باید در تعداد جلسات بیشتری انجام شود.

شانس موفقیت کاشت مو بسیار زیاد است. اما مزوتراپی ممکن است موفقیت صد درصدی را به دنبال نداشته و ریزش موی فرد را به طور قطعی درمان نکند.

فردی که کاشت مو انجام داده به احتمال زیاد دیگر نیاز به کاشت موی مجدد ندارد. اما فردی که مزوتراپی کرده است پس از مدتی نیاز به تکرار این کار دارد.

مزوتراپی ، در برخی از افراد حساسیت زا و آلرژی زا بوده و مشکلاتی را ایجاد می کند. اما کاشت مو در موارد نادری ایجاد حساسیت می کند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو به روش super sut با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مهمترین مزایای مزوتراپی

پس از بررسی تفاوت های کاشت مو و مزوتراپی ، به بررسی مزایای مزوتراپی می پردازیم. مهمترین مزایای مزوتراپی شامل :

  • تنظیم مقدار ترشحات چربی پوست
  • افزایش سرعت خونرسانی در بافت ها
  • انتقال مواد تقویت کننده برای رشد مو و استحکام ریشه های مو
  • نداشتن هیچگونه عارضه
  • درمان کم مویی و ریزش مو بدون درد و بدون بهره گیری از مواد بیهوشی
  • جلوگیری از ریزش مو در کوتاهترین زمان

مقایسه کاشت مو و مزوتراپی

سؤالات رایج در زمینه کاشت مو و مزوتراپی

 

کدام روش برای درمان ریزش موی من مناسب تر است ؟ اگر ریزش موی شما به دلیل کمبود مواد معدنی و ویتامین و … باشد ، مزوتراپی روش مناسبی است. اما اگر ریزش مو و کم مویی شما به دلیل مشکلاتی مانند ژنتیک باشد ، کاشت مو بهترین روش است.

مزوتراپی به مراقبت های قبل و بعد از تزریق محلول نیاز دارد ؟ مراقبت های خاصی برای این روش وجود ندارد . اما به منظور دستیابی به بهترین نتیجه بهتر است در محل تزریق ، ورزش ها و نرمش های موضعی توصیه شده از سوی پزشک انجام شود. همچنین از نوشیدن قهوه و نسکافه پیش از عمل امتناع کنید. پس از عمل ، از حمام رفتن تا 24 ساعت اجتناب کنید.

آیا می توان در کنار مزوتراپی از محلول های ضد ریزش مو استفاده نمود ؟ در این رابطه باید با پزشک صحبت نمود. استفاده از اغلب محلول های گیاهی در کنار مزوتراپی ، مشکلی ندارد. توجه به ترکیبات محلول ها ، بسیار مهم است.

مقالات پیشنهادی

کاشت مو به روش sut bht

پیوند مو به روش micro sut

کاشت مو به روش ترکیبی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجهزترین کلینیک کاشت مو - سی آی پی - CIP