هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

ورزش کردن بعد از کاشت مو

پس از چه مدت ورزش کردن بعد از کاشت مو بلامانع است؟

پس از انجام کاشت مو باید برای موفقیت و نتایج بهتر، مراقبت هایی را انجام دهید. اگر فعالیت های ورزشی را به طور مستمر انجام می دهید نیز باید در ورزش کردن بعد از کاشت مو ملاحظاتی را لحاظ کنید.

در این مقاله به بررسی اثرات و عوارض ورزش کردن بعد از کاشت مو و همچنین برنامه ورزشی برای از سرگیری فعالیت های ورزشی می پردازیم.

تأثیر ورزش کردن بر سلامت مو

ورزش کردن برای سلامت بدن و همچنین سلامت مو مؤثر است. زیرا با افزایش گردش خون باعث تغذیه رسانی بهتر به فولیکول ها و تقویت آن ها می شود. همچنین ورزشکاران رژیم غذایی سالم تری دارند و بدین وسیله مواد مغذی و پروتئین بیشتری به فولیکول ها می رسد.

اما بعد از کاشت مو برای شروع فعالیت های ورزشی باید برنامه ریزی خاصی داشته باشید تا عوارضی برای شما ایجاد نشود.

پزشک مشخص می کند، که چه زمانی بعد از کاشت مو ورزش کردن را آغاز نمایید.

بعد از انجام کاشت مو بهتر است در هفته ی اول از فعالیت های ورزشی سنگین اجتناب کنید.

کاشت مو روشی بی خطر و کم تهاجمی است که دوره نقاهت کوتاهی دارد و فعالیت های روزمره خود را پس از مدت کوتاهی می توانید از سر بگیرید.

اگر مراقبت های پس از کاشت مو و توصیه های پزشک به درستی انجام شود، نتایج ایده آل ایجاد خواهد شد. فولیکول ها پس از کاشت موو حساس و ضعیف هستند و نیاز به مراقبت دارند. در روند بهبودی نباید فشار زیادی به سر و بدنتان بیاورید.

10 الی 14 روز زمان می برد تا بهبودی حاصل شود و به شرایط اولیه برگردید. بهتر از در این زمان بهبودی کاشت مو به ورزش های سنگین نپردازید.

پس گذشت دوره نقاهت کم کم می توانید از تمرینات روتین و سبک شروع کنید. اگر ورزشکار هستید و در مورد انجام فعالیت های ورزشی مستمر خود پس از کاشت مو دغدغه هایی دارید، باید بدین منظور از برنامه های ورزشی خاصی پیروی کنید.

ورزش کردن بعد از کاشت مو

برنامه ورشی و نبایدهای ورزش کردن بعد از کاشت مو

پس از انجام کاشت مو تا یک روز پس از آن از فعالیت های سنگین و فعالیت های ورزشی اجتناب کنید. در این زمان باید استراحت نمایید و حتی راه رفتن های غیر ضروری را کمتر کنید.

بهتر است در روزهای اول از دیگران کمک بگیرید و از محل کارتان برای استراحت مرخصی بگیرید.باید به بدن خود فرصت دهید تا با جراحی کاشت مو کنار بیایید.

حتی پیاده روی نیز در روزهای اول باعث می شود موهای کاشته شده در معرض نور خورشید که برای آن ها ضرر دارد، قرار بگیرند.

به طور کلی پزشکان توصیه می کنند ورزش بعد از کاشت مو را حداقل به مدت یک هفته تعطیل کنید. حتی پیاده روی نیز ئر این یک هفته ممنوع است.

از یک هفته پس از کاشت مو به بعد می توانید کم کم پیاده روی را شروع کنید و همچنان از فعالیت های ورزشی سنگین اجتناب کنید.

دو هفته پس از کاشت مو می توانید ورزش های سبک مانند یوگا را شروع کنید.

فعالیت های ورزشی باید طبق برنامه و به مرور بعد از کاشت مو شروع شوند. همچنین پیاده روی باعث عرق کردن می شود، که این مورد هم به خودی به خود برای موها مضرر است.

در روزهای اولیه از فعالیت های ورزشی با وزنه های سنگین و شنا باید به شدت خودداری شود.

به طور کلی شرایط ایمنی افراد و دوره ای که بهبودی در آن ها حاصل می شود متفاوت است. برای همین با دستور پزشک باید فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرید.

به طور کلی توصیه می شود برای بهبودی کامل، پس از یک ماه به سراغ ورزش کردن بعد کاشت مو به خصوص ورزش های سنگین مانند وزنه برداری بروید.

ورزش کردن بعد از کاشت مو خارج از برنامه توصیه شدن برای از سرگیری آن، عوارض و لطمه های جبران ناپذیری را به فولیکول های کاشته شده وارد می کند.

عوارض ورزش کردن بعد از کاشت مو در دوره مراقبت و نقاهت

همانطور که گفته شد ورزش کردن بعد از انجام کاشت مو مخصوصا در روزهای ابتدایی عوارضی بهمراه دارد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

خون ریزی در ناحیه گیرنده و اهداکننده

یکی از خطراتی که با فعالیت های سنگین ورزشی و کششی ایجاد می شود، خون ریزی است. زیرا ضربان قلب و فشار خون افزایش می یابد و افزایش فشار خون منجر به فشار آمدن به فولیکول های کاشته شده و جدا شدن آن ها می شود.

خم شدن زیاد و انجام کارهای سبک زیاد هم در روزهای اولیه کاشت مو ممکن باعث خون ریزی در ناحیه گیرنده و اهداکننده شود.

ورزش کردن بعد از کاشت مو

پاره شدن بخیه ها

اگر در روش کاشت مو که از آن استفاده کرده اید، ناحیه اهداکننده جراحی شده و بخیه وجود دارد مانند کاشت مو به روش FUT باید مراقب ها و ملاحظات بیشتری را انجام دهید. در این مورد ورزش کردن بعد کاشت مو می تواند منجر به پارگی و آسیب رسیدن به بخیه ها شود.

شروع فعالیت ها پس از انجام کاشت مو FUT زمان بیشتری را می طلبد.

آسیب رساندن به فولیکول های تازه کاشته شده در اثر تعریق

ورزش کردن و پیاده روی با عرق کردن همراه است. عرق کردن می تواند به فولیکول های کاشته شده که ضعیف هستند آسیب وارد کند و ریزش های غیر طبیعی را تجربه نمایید. حتی ممکن است عرق کردن در نتیجه ورزش کردن بعد از کاشت مو منجر به بروز عفونت شود. زیرا در عرق بدن سموم زیادی وجود دارد.

همچنین تعریق باعث مرطوب شدن سر می شود و فولیکول ها در ناحیه مرطوب رشد نخواهند کرد.

در اثر آسیب دیدن موهای کاشته شده و ریزش آن ها ممکن است نتیجه مطلوب از کاشت مو حاصل نشود.

درد، خارش و تورم

ورزش کردن بعد از کاشت مو می تواند باعث ایجاد درد، خارش و تورم در ناحیه سر شود.

مقالات مرتبط

جدیدترین تکنیک های کاشت مو در ایران

کاشت مو برای افراد سالمند

دلایل ریزش مو بعد از کاشت مو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجهزترین کلینیک کاشت مو - سی آی پی - CIP