هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

کاشت مو برای بیماران لیکن پلان

کاشت مو برای بیماران لیکن پلان با رعایت موارد خاصی انجام می شود. فرد مبتلا به این بیماری باید توجه ویژه ای به وضعیت خود داشته باشد.

بیماری لیکن پلان چیست ؟

این بیماری ، نوعی بیماری خود ایمنی محسوب می شود که پوست فرد را دچار مشکل می کند. لیکن پلان موجب شده که بدن فرد بر ضد قسمت های طبیعی پوست و مو و … کار کند. لیکن پلان انواع مختلفی داشته که شامل لیکن پلان پوستی ، لیکن پلان مویی و ناخن ، لیکن پلان دهنی و … می باشند.

زمانی که فرد لیکن پلان مویی را تجربه کند ، با ریزش موی شدید مواجه می شود. دلایل ابتلا به لیکن پلان شامل ناراحتی های کبدی ، استرس و اضطراب ، هپاتیت C و … می باشد. گاهی فرد بدون دلیل خاصی به این بیماری مبتلا می شود.

رایج ترین نشانه های لیکن پلان

کاشت مو برای بیماران لیکن پلان امکان پذیر است. نشانه های این بیماری مختلف است. گاهی ضایعات متورم کبود رنگی بر روی پوست ظاهر می شود که ایجاد خارش می کند. فرد از خارش این ضایعات کلافه می شود. این ناراحتی ممکن است برای قسمت های مختلف بدن ایجاد شود ، ولی در اغلب مواقع ، در نواحی دست و پا ظاهر می شود.

اندازه این ضایعات زیاد بزرگ نبوده و کمتر از یک سانتی متر می باشد. گاهی این ضایعات ، قهوه ای رنگ بوده و دارای خطوط ریز سفید رنگی است. در مواردی مشاهده شده که لیکن پلان ضایعاتی را ایجاد نکرده و تنها پوست را تیره می کند.

بررسی شرایط کاشت مو برای بیماران لیکن پلان

زمانی فرد مبتلا به این بیماری می تواند به کاشت مو اقدام نماید که به نکات مهمی توجه داشته باشد. امروزه تکنیک های جدید کاشت مو مانند کاشت مو به روش SUT توانسته است درصد موفقیت عمل کاشت مو را افزایش دهد. به دلیل کم تهاجمی بودن روش های جدید کاشت مو می توان آنها را برای بیماران مورد استفاده قرار داد. برخی از مهمترین شرایط کاشت موی این بیماران عبارتند از :

کاهش شدید نشانه های بیماری در طی یکسال اخیر

فرد مبتلا به لیکن پلان که قصد کاشت مو داشته نباید در طی یکسال اخیر با نشانه های شدید این بیماری مانند سوزش و خارش و درد و … مواجه شده باشد. اگر فرد در زمانی که قصد کاشت مو دارد به این نشانه ها مبتلا باشد ، شرایط ایده آل برای کاشت مو را ندارد. بنابراین فرد باید یک ارزیابی دقیقی از وضعیت خود در یک سال اخیر داشته باشد.

قطع مصرف بعضی از داروها پیش از کاشت مو برای بیماران لیکن پلان

زمانی که برای کاشت مو به بهترین کلینیک کاشت مو مردان در تهران مراجعه می کنید ، مشاوره ای با شما ترتیب داده می شود تا شرایط شما به صورت دقیق بررسی شود. در این جلسات به شما اعلام می شود که باید مصرف برخی از داروها را با مشورت با پزشک معالج خود ، موقتاً کنار بگذارید. چنانچه شما در شرایطی نیستید که دارو را قطع کنید ، باید عمل کاشت موی خود را به زمان دیگری موکول کنید.

کاشت مو برای بیماران لیکن پلان

عدم ریزش موی غیرطبیعی در طی یکسال اخیر

چنانچه فرد در دوره ای قرار داشته باشد که با ریزش موی شدید مواجه باشد و یا در چندین ماه قبل این مشکل را داشته ، نباید فعلاً عمل کاشت مو را انجام داد تا وضعیت فرد به حالت نرمال و عادی بازگردد. پزشک در این زمینه اطلاعات کامل و جامع را ارائه می دهد.

داشتن بانک موی ایده آل جهت کاشت مو برای بیماران لیکن پلان

فرد داوطلب باید دارای بانک مویی ایده آل باشد تا امکان کاشت مو برای وی وجود داشته باشد. چنانچه فرد در نواحی موردنظر فاقد موهای باکیفیت و ضخیم باشد ، نمی تواند عمل کاشت مو را انجام دهد. بنابراین یکی از مهمترین شرایط کاشت مو برای این افراد ، داشتن بانک موی قوی و ایده آل است.

اصول مهم در رابطه با پیوند موی افراد مبتلا به لیکن پلان

  • شما باید پیش از اقدام به عمل کاشت موی خود با پزشک معالج بیماری لیکن پلان و پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.
  • در تمامی جلسات مشاوره شرکت نموده و آزمایشات را به طور کامل انجام دهید.
  • از بهترین روش کاشت مو استفاده نموده تا با شرایط شما سازگار بوده و مشکلی را برای شما ایجاد نکند. روش کاشت مو برای بیماران لیکن پلان ، توسط پزشک انتخاب می شود. بهتر است به پزشک خود اطمینان نموده و مسئولیت انتخاب روش کاشت مو را به وی واگذار کنید.
  • بهتر است از چندین روز قبل از عمل از محلول های مفید بهبود دهنده جریان خون در سر استفاده کنید.
  • کاشت مو با تراکم مناسب که از سوی پزشک توصیه می شود را انتخاب نموده و اصرار به ایجاد تراکمی بیشتر نداشته باشید.
  • با مشورت پزشک ، مصرف هر گونه دارو را پیش از عمل قطع کنید.
  • با تغذیه مناسب موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن خود شوید. تغذیه مناسب در استحکام فولیکول های کاشته شده اثرگذار است. مصرف خوراکی های مضر که قند و چربی زیادی دارند را قطع کنید.

چندین پرسش درباره کاشت مو برای بیماران لیکن پلان

 

درصد موفقیت پیوند مو برای این بیماران چقدر است ؟

چنانچه کاشت مو در یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک ها انجام شود ، شانس موفقیت بسیار زیادی دارد. نمی توان به طور دقیق درصدی را برای احتمال موفقیت کاشت مو عنوان نمود. زیرا عوامل زیادی در کسب نتیجه ی مطلوب نقش دارند. اما به طور کلی با انتخاب کلینیک خوب و رعایت مراقبت های پس از عمل ، می توان به نتیجه ی موفقیت آمیز عمل کاشت مو ، بسیار امیدوار بود.

مراقبت های پس از عمل کاشت مو برای افراد مبتلا به لیکن پلان چیست ؟

ممکن است پزشک داروهایی را برای شما تجویز نماید. تمامی داروهای توصیه شده از سوی پزشک را سر وقت مصرف کنید. از استفاده از مواد شیمیایی و آرایشی که ممکن است موجب ایجاد حساسیت هایی برای پوست و مو شود ، خودداری کنید.

آیا کاشت مو برای بیماران لیکن پلان خطرناک است ؟

طبق توضیحات گفته شده کاشت مو اصلاً خطری برای این بیماران نداشته به شرطی که شرایط لازم برای آنها رعایت شود.

مقالات پیشنهادی

الگوی طاسی زنانه چیست ؟

ضخیم شدن مو بعد از کاشت مو

ریزش موی ناشی از تیروئید

آیا کاشت مو برای بیماران لیکن پلان خطرناک است ؟

طبق توضیحات گفته شده کاشت مو اصلاً خطری برای این بیماران نداشته به شرطی که شرایط لازم برای آنها رعایت شود.

مراقبت های پس از عمل کاشت مو برای افراد مبتلا به لیکن پلان چیست ؟

ممکن است پزشک داروهایی را برای شما تجویز نماید. تمامی داروهای توصیه شده از سوی پزشک را سر وقت مصرف کنید. از استفاده از مواد شیمیایی و آرایشی که ممکن است موجب ایجاد حساسیت هایی برای پوست و مو شود ، خودداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجهزترین کلینیک کاشت مو - سی آی پی - CIP